Projekt "Interaktywne dziedzictwo Żukowa - przeszłość i przyszłość"
Kadr z projektu

Wydarzenie odbędzie się na placyku obok stawu, tuż za murem dziedzińca kościoła pw. Wniebowzięcia NMP w Żukowie.

Przedsięwzięcie obejmuje stworzenie interaktywnej wystawy VR z historycznymi zdjęciami Żukowa, podzielonej na tematyczne pokoje, mapping 3D na ekranach LED z zastosowaniem AI, prezentujący historię żukowskiego klasztoru i ekologiczne rozwiązania stosowane przez siostry norbertanki oraz organizację warsztatów z VR i AI dla dzieci i młodzieży. Celem projektu jest podniesienie kompetencji cyfrowych i świadomości ekologicznej uczestników oraz popularyzacja lokalnego dziedzictwa kulturowego poprzez nowoczesne technologie przy współpracy z sektorem kreatywnym i biznesem. Przewidywane efekty to wzrost wiedzy o lokalnej historii i kulturze, rozwój umiejętności cyfrowych i zwiększenie atrakcyjności regionu i konkurencyjności Ośrodka.

 

Projekt integruje nowe technologie z tradycyjną działalnością kulturalną, zwiększając odporność Ośrodka na kryzysy gospodarcze i stając się wzorem dla innych instytucji. Wirtualna wystawa i mapping 3D na ekranach LED wzbogacą ofertę, przyciągając nowych odbiorców i wzmacniając ich zaangażowanie. Wystawa VR pozwoli przenieść się w różne okresy historyczne Żukowa, prezentując archiwalne fotografie z animacją, narracją, dźwiękami i interaktywnymi zadaniami. Mapping przedstawi historię klasztoru norbertanek, z ekologicznym przesłaniem (dot. produkcji przemysłowej klasztoru). Mapping i wystawa zostaną przygotowane przez firmę z sektora kreatywnego i biznesu, będą dostępne dla wszystkich grup odbiorców. Grafiki do mappingu zostaną stworzone z zastosowaniem AI, co będzie tematem warsztatów. Projekt obejmuje warsztaty z VR i AI dla dzieci i młodzieży, prowadzone przez wyspecjalizowanych edukatorów. Przedsięwzięcie podniesie umiejętności cyfrowe i ekologiczne uczestników i pracowników Ośrodka. Projekt zwiększy odporność instytucji na kryzysy gospodarcze dzięki innowacyjnej ofercie, przyciągając różnorodne grupy odbiorców, umożliwiając dywersyfikację działalności i elastyczne dostosowanie się do zmieniających się warunków. Wprowadzenie VR i AI do sektora kultury zwiększy zdolność adaptacyjną instytucji w obliczu kryzysów. Projekt posiada potencjał kontynuacji, wzbogacając ofertę i wystawę o nowe treści, organizując kolejne warsztaty, co zapewni trwałość i stabilność jego efektów.